neděle 28. června 2009

Práce na tlumičích 27. 6. 2009

Při sundavání tlumiče z pinu jsem zlomil uchycení - samici pinu. Od Luboše jsem si proto sehnal nové úchyty tlumičů. Úchyty jsou o něco delší, než původní (viz. přiložený obrázek níže) - z toho mám radost, neboť tím zvýším světlou výšku podvozku. Tyto úchyty jsou ale tlustější, než bych potřeboval, abych je mohl uchytit do spodní "závlačky", která je pod perem tlumiče. Proto jsem musel zúžovat konce úchytů. Úchyty jsem ořízl nožem (materiál byl překvapivě tvrdý, samotné broušení pilníkem bylo málo efektivní) a obrousil pilníkem. Úchyty jíž ve spodním uchycení pera drží. Není to ale ideální. Přemýšlým o lepším obroušení za použítí flexy. ;o)

Sundavání tlumičů jsem využil k jejich základní údržbě. Ze všech tlumičů jsem odšrouboval aretační matičku (viz. přiložený obrázek níže) a důkladně očistil a promazal závit na tlumiči. Očistil jsem i pera tlumičů. Zejména zadní tlumiče byly špinavé.

Zkušební jízdu jsem musel provést v obýváku vzhledem k pokročilé době, kdy jsem opravu dokončil a vzhledem k dešti, který padal za okny. Testovací jízdou přes časopisy podvozek bez nasazeného šasi prošel... :) Je ale evidentní, že je podvozek o něco tvrdší. Uvidím, jak se bude chovat na "dráze"....

Žádné komentáře:

Okomentovat